tisdag 20 januari 2009

Ledig Tisdag


Ledig dag igen, skönt faktiskt, ibland skulle detta behövas lite oftare. Har slappat runt hela förmiddagen i morgonrock och håret på ända. Tur att ingen ser mig här ute i skogen. Ute är det snöoväder och nästintill storm, brrrrrr! Har lite tråkiga saker som tex tvätt och lite förberedelser inför morgondagens utbildning jag måste ta tag i, men ska nog ta och fylla på kaffekoppen igen och njuta i morgonrocken ett tag till. Måste försöka boka en tid hos min frisör här framöver, känns som de var ett tag sen nu, måst fräscha på me lite nya slingor och en klippning. Ska även försöka bestämma mig vilket klinkers vi ska ha i tvättstugan, lutar nog åt ett vitt, matta plattor 15 x 15cm. Eftersom väggarna är vita och inredningen blir svart och grå kan det nog vara finast med ljust golv. I badrummet och hallen har vi valt att lägga ett betonggrått klinkers, svårt att hitta den perfekta gråa färgen men efter ett antal veckors letande hittade jag detta (Se bilden) Plattan heter Marte Raggio di luna grå, bilden är hämtad hos www.konradssons.com . Blev faktiskt riktigt snygg, bilder på badrum och hall kommer att visas snart.
Nu ska jag ta tag i mitt tvättberg, blir nog en sväng förbi frysen först för att ladda upp med en kaka från svärmors kak gömma....

1 kommentar:

  1. Hej! Vi har själva fastnat för detta vackra klinker Marte raggio di luna! Hur fungerar det praktiskt? Lätt att rengöra eller sugs smuts in i porerna???
    undrar Anna-panna.

    SvaraRadera