tisdag 17 mars 2009

Tjohoooo!

Hallå!
Nu e jag äntligen tillbaka, fullt upp med uppackning och tillfixning i huset, riktigt skoj att få packa upp alla kartonger och se vad man har haft nerpackat ett längre tag. Hittade lite smått och gott som jag glömt bort.
Nu har vi bott in oss, dock är det fortfarande ganska mkt fix med lister och sånt kvar uppe och i källaren är det golv och målning kvar, men de e verkligen fullt beboligt. De e riktigt mysigt att få somna på kvällarna efter en hel dags fix och sedan morgonen efter få vakna upp och käka en lång god frukost med nybakat bröd, tända ljus och nypressad juice,mmmmmyysigt!

Har packat ner kamera sladden, så jag måste rota igenom lådorna en gång till och se var jag kan ha lagt den, kameran är fulladdad med bilder på kök, badrum och lite annat trevligt, håll ut!

I helgen hade vi en hel del besök, både på mat, fika och vin. Tack för alla fina blommor, kika gärna förbi på en kopp kaffe igen, besök är alltid uppskattat.

I fredags hann vi även med en lite shopping tur, blev ett besök på Mio, där dörrmatta, sänben, matbord inhandlades, Matbordet fick bli ett bord i serien Plaine, ovalt bord, med utdragskiva så att det kan bli 230 cm, skönt att ha lite yta att duka på när man ska ha middag.
Har även inhandlat nya saker till badrummet, Blev handdukar och badlakan från Gant, och den underbart doftande tvålen i doften vild rosor.

I nästa vecka hoppas jag på att soffan kommer, även matbordet skulle komma då, spännande!!!!

Nu sitter jag på högskolan, fick lov att ta mig hit och låna ett Engelskt lexikon, då jag imorgon på min Lediga dag ska sitta och granska vetenskapliga artiklar till ett seminarium längre fram i vår, känns verkligen uppmuntrande, när man bara vill fixa, städa och pyssla, och bara njuta i vårat underbara hus.

Kramar, höra av mig snart igen.

1 kommentar: