onsdag 21 oktober 2009

Recept

Vit choklad-och kokoscheescake

Grillad entrecote med tillbehör


Råraka med sikrom


Kokboken



Matlagning är något som jag gillar, inspireras av nya recept och prova nya smaker. Även om jag sällan använder recept vid matlagning, kikar jag ofta i recept för att hitta inspiration. Jag har en hel del favoriter av recept sidor på nätet, tex tasteline, recept.nu, arla, allt om mat mfl. Böcker kikar jag också en hel del i, en receptbok med mer än bara recept är denna, inspierande bilder med massor av god mat, vintips, osttips och efterrätter och en hel del läsning. Denna bok kommer från en krog i stockholm, och ha en hel del smaskigheter i sig. Bla vit choklad- och kokoscheescake, har tänkt göra den ett flertal gånger men aldrig blivit av. Men ska nog ta och göra denna inom snar framtid.



Hoppas ni annars mår bra, idag har jag ledig dag och blir nog en hel del mys, blir nog inte att jag lämnar hemmet om jag inte måste, regn och dimma,brrrrr!

2 kommentarer:

  1. Annas inspiration21 oktober 2009 kl. 17:31

    Gillar också receptböcker,
    samlar på för många ;-)

    stoor kram

    SvaraRadera
  2. Annas inspiration21 oktober 2009 kl. 19:42

    Vad skönt raring att du bara klarade dig med ont i armen!

    hoppas du har en bra kväll
    stor kram

    SvaraRadera