måndag 12 oktober 2009

Höstrusk

Sommarens bad och Krabbfiske, med skaldjur och drinkar känns långt borta ....

Nu får Ljuslyktorna tändas och lysa upp höstmörkret

Sista dagarna har det verkligen varit regn och rusk, långa varma sommarkvällar med grillning, rose känns väldigt långt borta, men nu får vi burra upp oss i soffan och bara mysa. I helgen har det inhandlats vinterkläder, blev ny dunjacka, varm och gosig, vinterkappa, halsduk, så nu är det ett par skor som ska köpas. I lördags tog vi en tur Till Leksand och fikade med Mackan och Johanna och barnen, mysig med lite miljöombyte.




Blev även en sväng in på iittala outlet, åhhhh skulle verkligen kunna inhandla både nya ljusllyktor, skålar, glas, koppar, men det Blev 2 st Filippa K muggar till samlingen (Jag och A har inte riktigt samma åsikt om att det är mysig att gå i en porslinsaffär i timmar och bara njuta)




Nu blir det att fixa till kvällens middag sen blir det nog att vi sticker iväg och gör något skoj ikväll.




2 kommentarer:

  1. Shoppinggalna du.....Vill oxå ha en ny fin dunjacka!!! Vilken blev det???

    Fika någon dag nästa vecka kanske!! Tisdag nästa vecka, hur jobbar du då?

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Fredag nästa vecka är jag oxå ledig, Richard är hemma med Alva så då vill jag gärna ta en fika.......Nu ska jag oxå åka och titta på en dunjacka men det slutar nog med att jag har min röda i några år till.....Kram kram

    SvaraRadera