måndag 15 juni 2009

Utvilad

Idag är det första dagen på min semester, jag sitter fortfarande med te koppen i handen och njuter av en välbehövlig sovmorgon. Ute är det riktigt rusk väder, blåser stormvindar och temperaturen har stannat på 8 grader, brrrrrrr!



I helgen har vi haft det underbart, Hotellet vi bodde på var Clarion Stockholm på Ringvägen, har tidigare bott där och jag gillar detta. Mysiga stilrena rum, underbart stor frukostbuffe, färska frukter, nybakat bröd i massor och nybakta små chokladmuffins till frukost, slank förstås ner en sån i min mage, sötsuget finns hos mig dygnet runt.
På vårat rum hade vi både badkar och dusch, lite lyxig känsla faktiskt...

På lördagen blev det att vi kikade runt i lite inredningsbutiker, blev även några besök in några klädbutiker, inhandla några sommartoppar.
När det gäller inredning blir man sugen på att inhandla allt man ser i vissa butiker, tex lampor från kartell, sjuanstolar, Flowerbord och inredningsdetaljer från Designhousestockholm. På hemvägen igår besökte vi Nybyggda IKEA i Uppsala, gigantiskt stort.Där blev det en hel del shopping, Gardiner till Sovrummena, Gardinstänger till Vardagsrummet, Rullgardin, Lampa, kuddar och kuddöverdrag, och två stolar till köksön.

Nu ska jag sticka iväg och inhandla lite blommor som ska planteras ute i mina betongkrukor.

1 kommentar:

  1. Vad härligt med semester! Hoppas det blir soligare väder framöver.

    SvaraRadera