onsdag 8 juli 2009

Semester o mys...

Här myser jag medan min sambo jobbar i köket


Hembakad taco pizza som ska intas med nachochips och gucamole

Dyna till nya utemöblerna


I tre dagar har jag och min sambo haft semester ihop nu, solen har hållt sig frånvarande, men vi har haft det lika bra ändå, vi tar dagen som den kommer och det blir många timmars mys i soffan framför tv:n , äter gott och har det underbart, dessa dagar måste tas vara på när vi knappt haft en ledig dag tillsammans de senaste åren.


Idag har vi tagit en shopping tur, jag inhandlade lite sommarkläder och sandaler, fick även bli ett par vita Gummistövlar från Tretorn, behövs om vädret ska fortsätta såhär. Till nya utemöblerna inhandlades dynor så att man ej behöver bli så kall om rumpan, tog dynor i limegrönt då detta matchade snyggt till svarta bord och stolar.


Nu ligger jag i soffan och kikar runt lite på nätet, hör regnet smattra utanför, får lite svensk sommar känsla, min sambo har förbjudit mig att gå in i köket då han bakar en tacopizza som snart ska intas som middag, han tycker om att pyssla utan att jag styr.


Sköt om er.

2 kommentarer:

  1. Hej hej....Va mysigt ni har det! I morgon ska det regna hela dagen så då ska jag inte till huset! Ska passa på att uträtta lite bestyr....På fredag ska jag dit så kom gärna då!! Ska försöka måla lite på fredag om det är uppehåll!!
    Har beställt dom vita utemöblerna från Holmgrens, tror att dom blir bra på altanen!!
    Ha det så gott och kramar

    SvaraRadera
  2. Trevlig att ha tid att umgås!

    Ofta en bristvara att bara "vara"! Så njut!

    Härlig pizzza, mums


    Maliin

    SvaraRadera